Branche
ICT-oplossingen: zakelijke dienstverlening
Zakelijke dienstverlening is een brede sector waarin veel soorten bedrijven actief zijn. Voor al deze bedrijven kan QNP bijdragen aan een efficiënte en veilige manier van werken.
Ik wil adviesDoor onze ervaring weten we precies welke ICT-oplossingen bij jouw branche passen.
Wij zijn niet gebonden aan merken en providers. Je krijgt altijd een onafhankelijk advies.
We verdiepen ons in jouw wereld en stemmen onze oplossingen hier naadloos op af.
De zakelijke dienstverlening
Onder de zakelijke dienstverlening kun je eigenlijk alles scharen wat kantoorautomatisering georiënteerd is. Denk hierbij aan assurantiekantoren, advocatenkantoren, financiële dienstverlening, makelaars en adviesbureaus. Wat je ziet bij deze zakelijke dienstverleners, is dat door corona veel mensen een combinatie hebben gemaakt van thuiswerken en werken op kantoor. Als ICT- partner wil je ervoor zorgen dat de gebruikerservaring zoveel mogelijk hetzelfde blijft en de gebruiker plaats en tijd onafhankelijk kan werken, bijvoorbeeld door het leveren van geautomatiseerde werkplekken die hybride werken mogelijk maken. Door bestanden en applicaties in de Cloud te plaatsen, kunnen medewerkers overal en altijd werken op een device naar keuze. Efficiënt en veilig!
Het inrichten van de moderne werkplek
Wij richten je werkplek in. Dit bestaat bijvoorbeeld uit het kiezen van het juiste device, het installeren van de juiste software en programma’s. Wij raden Windows 11 aan met Microsoft 365. Alle data wordt dan veilig opgeslagen bij Microsoft, of bij QNP in de Cloud. Deze keuze ligt bij jou. Op deze manier hebben je altijd dezelfde werkplek als uitgangspunt. Dit zorgt ervoor dat de gebruikerservaring hetzelfde blijft of je nu thuis, onderweg of op kantoor aan het werk bent. Je kunt de software en data benaderen vanuit de Cloud. Hierdoor word je plaats en tijd onafhankelijk en kun je een combinatie maken van extern en op kantoor werken. Deze combinatie zien we ook vaak terug in vergadering via Microsoft Teams. Je ziet steeds meer vergaderingen waar één, twee of drie mensen op afstand werken. Met een laptop en een webcam, of zelfs met een telefoon kun je werken via het moderne werkplekconcept. Je kunt gemakkelijk extern deelnemen aan vergaderingen.
Goede internetverbinding
De ICT-omgeving wordt steeds belangrijker. Een moderne werkplek heeft ook zo zijn uitdagingen. De devices worden namelijk steeds meer belast en je hebt een steeds betere internetverbinding nodig. Dit heeft als gevolg dat je krachtigere apparatuur moet aanschaffen en een snelle internetverbinding. Dit kunnen we goed regelen voor de werknemers die op kantoor werken en thuis. Het is namelijk belangrijk dat er thuis ook goed gewerkt kan worden. Zeker als je een thuiswerk beleid hebt binnen je organisatie.
Efficiëntie en veiligheid
Het moderne werkplekconcept is onderworpen vanuit security. Hoe wil je dat er beleidsmatig wordt omgegaan met informatieveiligheid? Als je inlogt op je laptop met gezichtsherkenning krijg je direct toegang dat allerlei applicaties, wordt er ingelogd terwijl de virusscanner niet meer actueel is, dan krijg je geen toegang omdat dit onveilig is. Als je bepaalde data vanuit een intern beveiligde omgeving naar buiten wil sturen, naar een externe partij, krijg je een melding: let op, er probeert een externe partij in te loggen. Deze beveiligingszaken moeten we op voorhand configureren. We gaan hier over in gesprek met de organisatie, bespreken de wensen en passen daar de technische middelen op toe.
Cybersecurity training
Informatieveiligheid bestaat uit drie onderdelen: techniek, mensen en proces. De menselijke factor is dus ook erg belangrijk. De meeste security incidenten ontstaan doordat een gebruiker onbewust iets doet, waardoor er een achterdeur opengezet wordt. Via deze achterdeur kunnen virussen, malware of ransomware zo naar binnenkomen. Daarom gaan onze cybersecurity oplossingen verder dan alleen de techniek. We geven security awareness-trainingen en testen medewerkers op hun alertheid door ze op een onverwacht moment nep-phishingmails te sturen of om een online betaling vragen. Echter is het wel belangrijk dat de gebruiker geen last ervaart van alle veiligheidsmaatregelen. Taak aan de ICT-specialisten om dit goed in te regelen.
Infrastructuur beheer
De hele ‘snelweg-infrastructuur’ regelen wij ook voor je. Alle infrastructuur inregelen en van A naar B vervoeren. Dit kun je zien als een snelweg aanleggen, met de juiste richtingen, stoplichten en verkeersborden. Dit om het verkeer goed te stroomlijnen en ongelukken te voorkomen. Wij houden je ICT-omgeving in topconditie, zodat je medewerkers veilig en efficiënt kunnen samenwerken en iedereen optimaal kan presteren. De ICT-infrastructuur stemmen we af op je bedrijfsprocessen en we zorgen ervoor dat je systemen mee kunnen bewegen met de dynamiek van je organisatie.
Op locatie bij de klant
Onze specialisten werken ook regelmatig op locatie bij de klant. Je kunt ons zien als de externe ICT-afdeling van een organisatie. Op het moment dat er een ICT-gerelateerde vraag is, kun je direct contact opnemen met een van onze servicedesk engineers. Iedere klant heeft een groep van twee of drie engineers tot hun beschikking. Zij verrichten preventief onderhoud aan de systemen en software. Aan de hand van een ingevulde vragenlijst, die bij bezoek van de engineers beantwoord wordt, gaan ze aan de slag met de preventieve werkzaamheden. Wij hechten veel waarden aan klantbezoeken en persoonlijk contact. Zo bouw je aan de klantrelatie en begrijp je de klantvraag beter.
Samenwerking met QNP
Binnen de zakelijke dienstverlening is het belangrijk dat je snel kunt schakelen, snapt welke processen belangrijk zijn en weet hoe je deze oplost. Communicatie en persoonlijk contact is hierin belangrijk. Security en informatieveiligheid speelt hierin een grote rol. We kiezen een bepaalde structuur en richten deze volledig voor je in met passende oplossingen, volledig ontzorgd. Structuur bestaat uit een stukje inrichting, maar ook de keuze voor een bepaalde oplossing. Hierin gaan we professioneel te werk, zijn we degene die als laatste van tafel gaan en nemen we onze verantwoordelijkheid. Doordat we actief zijn in verschillende branches weten we waar de pijnpunten zitten. QNP is thuis in elke branche.
Wat we voor je kunnen betekenen
Marco helpt je graag verder!