Richt je vergaderruimte in voor hybride samenwerking

Hybride werken wordt steeds meer de standaard in de BV NL.

italgemeen security

Hybride samenwerking wordt steeds populairder.

Werknemers werken vanuit verschillende locaties, zoals thuis aan de keukentafel, op kantoor of onderweg. Belangrijk is wel dat iedereen dezelfde werkervaring heeft en effectief kan deelnemen aan vergaderingen. Hoe zorg je ervoor dat iedereen gelijkwaardig mee kan doen tijdens een Teams call, ongeacht hun locatie? Dat doe je door veilige vergaderruimtes te creëren met moderne apparaten die efficiënt samenwerken mogelijk maken, zowel fysiek als digitaal.

Kantoor of thuiswerken

Nu we weer terug op kantoor werken, maar COVID nog altijd een factor speelt moeten organisaties nadenken over de invulling van hun digitale en fysieke middelen om samen te werken. Hoe zorg je voor verbondenheid tussen de werknemers thuis en de werknemers die op kantoor werken? Start met het creëren van vergaderruimtes voor hybride samenwerking met geschikte technologie om optimale samenwerking en kwalitatieve vergaderingen te ondersteunen. Zo verspil je geen tijd, geld of input van waardevolle collega’s.

Vergaderruimtes voor online samenwerken

Ongeacht waar werknemers werken, Teams calls blijven het meest gebruikte communicatiemiddel om samen te werken. Uit onderzoek blijkt dat videogesprekken faciliteren, die zowel thuis als op kantoor dezelfde kwaliteit qua geluid en beeld bieden, lastig is. Ongeveer 40% van de productieve tijd gaat verloren door problemen met connecties van collega’s op afstand.1 Daarnaast resulteren fysieke meetings met zowel deelnemers op afstand als op kantoor vaak in verminderde betrokkenheid vanwege ruis, slecht zicht, storingen of andere afleidende prikkels. Met de juiste samenwerkingstools- en platforms zoals Microsoft Teams, Poly video conferencing en Clickshare zijn je meetings efficiënter.
Meestal zijn kantoorruimtes nog niet geschikt om werknemers op locatie en op afstand samen te brengen. Om kantoorruimtes in te richten voor optimaal online samenwerken, moet je rekening houden met de volgende aspecten:

• Wat voor type kantoorruimtes heb je? Hoeveel mensen moeten er in de ruimte kunnen?
• Wat voor type vergadering wil je houden? Is het formeel of informeel? Wil je iets presenteren of is er juist veel interactie?
• Hoe zorg je ervoor dat deelname gemakkelijk en eenvoudig is?

Van wens tot realisatie

QNP biedt uw organisatie diverse oplossingen om uw vergaderruimten geschikt te maken voor hybride samenwerking. Van ruimte reserveringsoplossingen via Teams Rooms tot video conferencing oplossingen van Poly en zakelijke interactieve touchscreens voor optimaal beeld en vergaderbeleving. Helemaal aangepast op uw situatie, wensen en eisen. Graag nodigen wij u uit voor een demo van de mogelijkheden bij ons hypermoderne kantoorpand zodat u zelf kunt ervaren hoe hybride vergaderen maximaal ondersteund kan worden. 

Voor vragen, neem gerust contact op!

Meer nieuws

sessiesqnp

Inspiratiesessies

Op donderdag 22 juni a.s. organiseren wij inspiratiesessies over SharePoint, (Micosoft365) Security en Azure Virtual Desktop.

algemeen1

Microsoft 365 Adoptie

De afgelopen jaren kiezen steeds meer organisaties voor de mogelijkheden van Microsoft 365 en de Moderne Werkplek.

bloggecertificeerd

ISAE3402 type 2 behaald!

QNP heeft de ISAE3402 type 2 (SOC 2) certificering behaald en daar zijn we trots op!

marcosnip20222[website]
Hulp nodig of samen werken aan een zorgeloze oplossing?

Marco helpt je graag verder!