+31 (0)76 - 597 50 00 info@qnp.nl

“QNP snapt wat in de zorg belangrijk is”

Stichting Verpleeghuis Het Parkhuis in Dordrecht ondersteunt cliënten en hun naasten op hartverwarmende en bekwame wijze in hun leven met dementie, Korsakov en gerontopsychiatrische problemen. Op een van de negen locaties van Het Parkhuis ontvangen zij deze ondersteuning in de vorm van wonen, verzorging, dagbesteding en/of behandeling. Esther Yedema is als clustermanager ondersteunend bedrijf verantwoordelijk voor alle facilitaire processen binnen Het Parkhuis en daarnaast voor de administratie, personeelszaken én automatisering.

Informatiebeleidsplan

“Het Parkhuis is een warme en betrokken organisatie om voor te mogen werken. Tegelijkertijd liggen er veel uitdagingen, onder andere op het gebied van ICT. Daarom hebben we in 2011 een informatiebeleidsplan gemaakt, met als doel om de ICT basis goed op orde te krijgen. De eerste stappen om dat te bereiken, waren de vernieuwing van ons netwerk en serverpark. Omdat we zelf nauwelijks een ICT afdeling hebben, zochten we een partner die ons op dat vlak aanvult. Het proactief meedenken van QNP gaf de doorslag om juist voor hen te kiezen.

Ontspannen samenwerking

Op basis van onze behoeften, legde QNP meerdere concepten voor om het systeembeheer in onze organisatie te optimaliseren. Inmiddels is ons oude serverpark vervangen door een nieuw park, wat zorgt voor een stabiel netwerk. De overgang verliep vrijwel vlekkeloos! Op de momenten dat er wat aan de hand was, was het een kwestie van één belletje naar onze contactpersoon. Fijn, als je mensen gewoon rechtstreeks kunt benaderen. Bij QNP weten ze wie je bent en wat er binnen je organisatie speelt. Een keer moest er acuut iets worden opgelost; onze contactpersoon bij QNP aarzelde geen moment, maar reed direct vanuit Zundert naar Dordrecht om het voor ons te regelen. Dat zegt veel over de manier waarop QNP dingen oppakt; snel en soepel. Hierdoor verloopt de samenwerking lekker ontspannen.

Belevingsgericht zorgconcept

Nu het fundament er ligt, en de continuïteit is geborgd, kunnen we met een gerust hart verder werken aan andere ICT projecten. Zo zijn we gestart met de realisatie van WiFi op de hoofdlocatie. QNP heeft het zo ingericht dat het zakelijk netwerk gescheiden is van het gastnetwerk. Hierna volgen enkele van onze andere locaties. QNP snapt wat voor een zorgorganisatie belangrijk is. Zo gebeurt het regulier onderhoud zoveel mogelijk op afstand én in de nachtelijke uren, waardoor wij er geen last van hebben. Dit draagt er allemaal aan bij dat wij onze cliënten nog beter kunnen ondersteunen met een belevingsgericht zorgconcept.”

Relatie

Esther Yedema
Clustermanager ondersteunend bedrijf
Stichting Verpleeghuis Het Parkhuis

Branche

Wonen, Welzijn en Zorg

Medewerkers

650 medewerkers, 240 vrijwilligers

Vestiging

Dordrecht

Gebruikte diensten

24x7 bereikbaarheidsdienst
Infrastructuur
QNP Zorg ICT
Netwerkbeheer, onderhoud en netwerkimplementatie
Security
Projectbegeleiding
Advisering/consultancy
Mobiel Device Management

Waarmee kunnen we u helpen?

Bel of mail ons voor een vrijblijvende kennismaking.

Waarmee kunnen we u helpen?

Bel of mail ons voor een vrijblijvende kennismaking.

QNP. Dat spreekt voor zich.

Sinds 1990 helpt QNP organisaties beter te presteren en mensen efficiënter samen te laten werken. Dat doen we door heel goed te luisteren en ons écht te verdiepen in uw business en uitdagingen. Door de inzet van innovatieve ICT-oplossingen en vergaande service helpen we om uw doelstellingen te realiseren.

Lees hier onze Algemene Voorwaarden, Privacy Statement en cookiebeleid

Share This