"Ik zie de samenwerking met QNP als een strategisch partnership"

Onze relaties genieten van zorgeloze ICT oplossingen. We delen graag de verhalen van onze klanten zodat je kunt zien wat er allemaal mogelijk is!
Dat wil ik ook
Over het huisartsenteam
Zorggroep Het Huisartsenteam bestaat uit 21 huisartsenpraktijken in West-Brabant die kennis, ervaring en kracht bundelen met als doel om samen de beste zorg op de juiste plek te leveren. Naast huisartsenzorg biedt Het Huisartsenteam ook zorg aan kwetsbare ouderen, mensen met psychische klachten, mensen die willen stoppen met roken en aan mensen met een langdurige ziekte, zoals diabetes, hart- en vaatziekten en aan mensen met astma of COPD.
Moderne, uniforme werkplekken
Medio 2020 koos Het Huisartsenteam voor QNP. “Het contact werd destijds gelegd via een externe adviseur en de klik was er,” vertelt Manager bedrijfsvoering Gelske van Aken. “De ICT-infrastructuur is door QNP in al onze praktijken volgens dezelfde blauwdruk ingericht. Wij voorzagen destijds al krapte op de arbeidsmarkt en we wilden graag een oplossing om hierop te anticiperen. Werken via een RDS-omgeving dus, één Huisartsen Informatie Systeem (HIS) en datacenterdiensten van QNP. Zo is thuiswerken goed mogelijk en kunnen medewerkers voor elkaar waarnemen.”
AVG-wetgeving
Het Huisartsenteam heeft 275 gebruikers; huisartsen, praktijkondersteuners, assistenten, verpleegkundig specialisten en 12 kantoormedewerkers in Etten-Leur. Met het oog op de privacywetgeving is er goed gekeken naar de gegevenstoegang. “Niet iedereen heeft toegang tot de patiëntgegevens natuurlijk,” vertelt Programmamanager ICT Ilse Kamphuis. “De AVG-wetgeving is bij ons cruciaal op functieniveau: het HIS is dan ook alleen toegankelijk voor onze huisartsen, assistenten en praktijkondersteuners. Dat is goed geregeld!”
Vaste aanspreekpunten
Ilse: “Een belangrijk voordeel van onze samenwerking met QNP vind ik dat we vaste aanspreekpunten hebben, zowel voor commerciële als technische vragen. Dat werkt prettig omdat deze QNP-medewerkers onze organisatie inmiddels goed kennen. Uiteraard moesten we even aan elkaar wennen. Ik houd van duidelijkheid en heldere processen. Dat is inmiddels bekend bij QNP en daar wordt dan ook naar gehandeld. Fijn!”

Één huisartsen informatie systeem
De nieuwe manier van werken bevalt Het Huisartsenteam inmiddels goed. Gelske: “De overstap was voor een aantal praktijken overigens best een uitdaging, zeker omdat nu alle praktijken binnen de groep zijn gaan werken met Promedico als HIS. Als je gewend was om dagelijks met een ander systeem te werken, is zo’n overstap wel een dingetje natuurlijk. Maar inmiddels is iedereen er wel aan gewend en dankzij hetzelfde HIS kan iedereen voor elkaar waarnemen.”
Security en 1e-lijns support
Uiteraard krijgt ook het thema security binnen de samenwerking de nodige aandacht. Ilse: “Naast de algemene beveiligingsmaatregelen en proactieve netwerkmonitoring door QNP, hebben we gekozen voor multifactor authenticatie voor mensen die op andere locaties en thuis werken. Sinds kort verzorgt QNP ook onze 1e-lijns support. We hadden hiervoor een eigen helpdeskmedewerker in dienst, maar die werkt hier niet meer. QNP vangt dit goed op en we overwegen dit dan ook als structurele oplossing.”
Strategisch partnership
Het Huisartsenteam waardeert de persoonlijke en menselijke aanpak van QNP. Gelske: “Zeker in het oriëntatieproces hebben we goed gekeken wat het beste past. Er moet namelijk wel een klik zijn als je met elkaar in zee gaat. Zeker voor ons als huisartsenpraktijken is dat belangrijk. Het was voor beide partijen even wennen, maar we zijn inmiddels goed naar elkaar toegegroeid en de samenwerking ontwikkelt zich steeds meer tot een strategisch partnership. Regelmatig samen om de tafel dus om te praten en denken over oplossingen en kijken hoe dingen nóg beter kunnen.”
Meer referenties
![marcosnip20222[website] marcosnip20222[website]](https://www.qnp.nl/cache/96ab08beec1541429bd5e332a36f593b/marcosnip20222[website].jpg)
Marco helpt je graag verder!