Laatste nieuw van QNP ICT Breda

Richt je vergaderruimte in voor hybride samenwerking

17-06-2022

Hybride werken wordt steeds meer de standaard in de BV NL. Werknemers werken vanuit verschillende locaties, zoals thuis aan de keukentafel, op kantoor of onderweg. Belangrijk is wel dat iedereen dezelfde werkervaring heeft en effectief kan deelnemen aan vergaderingen. Hoe zorg je ervoor dat iedereen gelijkwaardig mee kan doen tijdens een Teams call, ongeacht hun locatie? Dat doe je door veilige vergaderruimtes te creëren met moderne apparaten die efficiënt samenwerken mogelijk maken, zowel fysiek als digitaal.

Kantoor of thuiswerken
Nu we weer terug op kantoor werken, maar COVID nog altijd een factor speelt moeten organisaties nadenken over de invulling van hun digitale en fysieke middelen om samen te werken. Hoe zorg je voor verbondenheid tussen de werknemers thuis en de werknemers die op kantoor werken? Start met het creëren van vergaderruimtes voor hybride samenwerking met geschikte technologie om optimale samenwerking en kwalitatieve vergaderingen te ondersteunen. Zo verspil je geen tijd, geld of input van waardevolle collega’s.

Vergaderruimtes voor online samenwerken
Ongeacht waar werknemers werken, Teams calls blijven het meest gebruikte communicatiemiddel om samen te werken. Uit onderzoek blijkt dat videogesprekken faciliteren, die zowel thuis als op kantoor dezelfde kwaliteit qua geluid en beeld bieden, lastig is. Ongeveer 40% van de productieve tijd gaat verloren door problemen met connecties van collega’s op afstand.1 Daarnaast resulteren fysieke meetings met zowel deelnemers op afstand als op kantoor vaak in verminderde betrokkenheid vanwege ruis, slecht zicht, storingen of andere afleidende prikkels. Met de juiste samenwerkingstools- en platforms zoals Microsoft Teams, Poly video conferencing en Clickshare zijn je meetings efficiënter.
Meestal zijn kantoorruimtes nog niet geschikt om werknemers op locatie en op afstand samen te brengen. Om kantoorruimtes in te richten voor optimaal online samenwerken, moet je rekening houden met de volgende aspecten:

• Wat voor type kantoorruimtes heb je? Hoeveel mensen moeten er in de ruimte kunnen?
• Wat voor type vergadering wil je houden? Is het formeel of informeel? Wil je iets presenteren of is er juist veel interactie?
• Hoe zorg je ervoor dat deelname gemakkelijk en eenvoudig is?

Van wens tot realisatie
QNP biedt uw organisatie diverse oplossingen om uw vergaderruimten geschikt te maken voor hybride samenwerking. Van ruimte reserveringsoplossingen via Teams Rooms tot video conferencing oplossingen van Poly en zakelijke interactieve touchscreens voor optimaal beeld en vergaderbeleving. Helemaal aangepast op uw situatie, wensen en eisen. Graag nodigen wij u uit voor een demo van de mogelijkheden bij ons hypermoderne kantoorpand zodat u zelf kunt ervaren hoe hybride vergaderen maximaal ondersteund kan worden. Klik hier om een demonstratie te boeken.

Meest Recent

  • SharePoint Consultancy
    QNP levert diensten gericht op het verbeteren van de bedrijfsproductiviteit door middel van Microsoft SharePoint Consultancy.
  • Hybride vergaderen
    Mensen combineren tegenwoordig werken thuis met werken op kantoor. Past de traditionele vergaderruimte nog in deze nieuwe manier van werken?
  • IT Security – frauduleuze e-mails
    E-mail; controleren is beter dan vertrouwen Wees scherp op frauduleuze e-mail. Klopt het e-mail adres van de afzender?
  • Hybride Werkplek
    Het hybride werken van nu is niet meer weg te denken. Vanaf verschillende locaties werken is iets wat blijft.
  • Hoge NPS Score bij KPN!
    QNP behaalt een hoge NPS score bij KPN voor KPN ÉÉN oplossingen die wij onze klanten bieden.